Digital-Tutors | 'Infiltrator' Production Pipeline Volume 3: Rigging [2010] [EN] PCRec
Автор (режиссер): Digital-Tutors
Название: 'Infiltrator' Production Pipeline Volume 3: Rigging
Год выпуска: 2010
Жанр: Maya
Язык: EN
Качество видео: PCRec
Продолжительность: 04:14:00
Видеокодек: FLV4
Битрейт видео: ~565 кбит/с
Размер кадра: 782 х 646
Аудиокодек: MP3
Битрейт аудио: 96 Кбит/сек 2 канала 44.1 КГц
Описание:В этом курсе мы возьмем созданного краба-робота Justin и выполним его риг по определенной спецификации.
Мы сконструируем контрольный риг. Мы будем не только работать с инструментами риггинга в Maya, но и рассмотрим возможные способы креативного использования этих инструментов для выполнения работы быстро и эффективно.
'Infiltrator' Production Pipeline Volume 1: Concept Design & Storyboarding'Infiltrator' Production Pipeline Volume 2: Modeling 1. Introduction and Project Overview
2. Starting on the Proxy Mesh for the Infiltrator
3. Finishing the Proxy Cage
4. Beginning the Infiltrator rig and creating the middle leg's bones
5. Creating Joint Chains for the rest of the legs
6. Building joints for the arms
7. Connecting IK Handles to the limbs and Parenting the Proxy Meshes
8. Starting on the revolving leg rig
9. Working on the Infiltrator's body rig
10. Leg controls for the Infiltrator
11. Creating knee controls
12. Setting up the Infiltrator's arm and elbow controls
13. Using Custom Attributes for the claws
14. Dynamically Parenting the arms to the body
15. The Center of Gravity control
16. Creating controls for the revolving legs
17. Finishing the revolve controls for the legs
18. Establishing a revolve control for the Infiltrator's body
19. Rigging the head
20. Beginning the eye rig
21. Finalizing the eye rig
22. Rigging the neck
23. Using Deformers to rig the head flexor
24. Rigging the pistons connected to the back shells
25. Creating controls for the back shells
26. Completing the shell rig
27. Automating the movement of the front shells
28. Adding automated subtleties with Set Driven Keys
29. Finalizing the automation of the front shells
30. Building a Global Control and organizing the scene
31. Working with Character Sets
32. Tying the Render Mesh of the Infiltrator into the control rig
33. Finalizing the Infiltrator control rig
Скриншоты: Время раздачи: с 23:00 до 8:00 (днём по возможности) до первых пяти скачавших
Заранее извиняюсь за низкую скорость раздачи... быстро скачать не получится...
Отдельная благодарность Группе "Uploaders" и лично
slava03 за поддержку релизов