Год выпуска: 7 июля 2014
Жанр: Arcade (Platformer)
Разработчик: One-bit Punch
Издательство: One-bit Punch
Платформа: PC
Версия: 1.3
Тип издания: Неофициальный
Язык интерфейса: Английский
Язык озвучки: Отсутствует / Не требуется
Таблэтка: Не требуется
Системные требования:
*Операционная система: Windows XP / Vista / 7 / 8
*Процессор: 1,5 Ггц
*Оперативная память: 1 Гб
*Видеокарта: 256 Мб
*Место на жестком диске: 50 Мб
Описание: Shadowcrypt отдает дань старым игрушкам, в которых не было новомодных бесконечных continue, сейвов на каждом "углу", туториалов в которых игроку все разжуют и в рот положат. У Вас есть три попытки, чтобы пройти подземелье и в решающем сражении встретиться с Некромантом. Только увидят финал единицы, настоящие хардкорщики прошедшие суровую школу Ghosts 'n Goblins, обуздавшие неуемную сложность обеих Dark Souls, победившие босса Death в первой Castlevania. Так что, казуальщики, вытираем сопли, бережем свои нервы и не испытываем судьбу, это не современная инди-попрыгушка, а вот геймеры со стажем готовьтесь к настоящему испытанию!
Build v1.3 is now live! Here are the changes & fixes made since the first v1.01 release:
- Added 20 unlockable achievements, available for both Steam and DRM-free version.
- Added a timer feature for those who enjoy doing speedruns.
- Defender Shield now stuns more often, making it much more viable to use.
- Stun indicator on enemies after being hit by the Defender Shield is now more prominent under various lighting conditions.
- Pressing certain key combinations on the keyboard when moving between room transitions should no longer cause the character to glide.
- The volume of opening/closing portcullis is now more consistent from room-to-room.
- Added customisable control bindings for both keyboard and gamepad (to make this feature work properly, you need to run Windows as an administrator before launching the game).
- Left analog joystick control is now working.
- Added on-the-fly adjustable brightness up to 4 levels (default, 1x, 2x, and 3x) to cater for video streamers as well as a wider variety of monitors.
- Input for navigating in-game menus are now standardised. This is to retain a consistent input experience regardless of how the controls have been configured by players. Gamepads now uses A or START button for accept, and B or BACK button for cancel. Keyboards now uses ARROW keys for navigation, ENTER key for accept, and - ESC key for cancel.
- Some tweaks to images (cleaned up the pixels on doorways, a simpler game loader image, adjustments on the prologue, ending and credits, improved pause screen, ceiling/platform depth shadows, shields dimmed correctly under low-lighting conditions).
- Fixed a bug where moving platforms are not paused properly.
- Fixed a rare bug where the dead character can still pick up a heart during a specific moment, which can cause the game to get stuck and unable to advance.
- Fixed a bug where the character can enter past through a closed portcullis moments after destroying the last enemy in the room.